Mitt intresse för smink har växt under de senaste åren och nu sminkar jag mig nästan alltid. Jag har inga problem att visa mig utan smink men tycker att de är roligt. De är roligt att mixtra med ögonskuggor. Annars blir de väl samma makeup alltid. Dock tycker jag de är så sjukt svårt med ögonbryn. Jag har provar penna, ögonskugga och använde få en snedskuren pensel och nu använder jag en som man doppar i. Mina nya passion är lösögonfransar. 
Detta är något jag inte har kunnat använda innan men längs vägen har jag lärt mig att de är skillnad på vilka ögonfransar man använder och vilket lim man har. Något jag inte har listat ut än är hur man tvättar dem så här köper jag nya när de blir för klistriga. Inte alls ekonomiskt jag vet.  (null)
Här är en bild med och utan smink. Ja ni kan själv lista ut vilken som är vilken. 

En sak som jag inte använder är rouge. Jag vet inte helt enkelt vad som passar mig och vilken färg jag passar i. Dessutom så vill jag inte ha röda kinder. På bilden ovan skulle jag skapa en ögonskugga som passade till mina nybyggda naglar som går i lilla och silverglittrigt men annars använder jag en orangebrun bad och har en ljus färg ovanpå och oftast en till. Detta för att skapa lite olika nyanser och djup i ögonen. 
Använder sällan något läppstift utan har ofta bara ett läppsyl med färg eller utan. Idag ville jag testa ett nytt eller nytt och nytt. De är har legat i min kåda om sanningen ska fram (null)

Kommentera

Publiceras ej