(null)

Idag är de tid för mitt läkarbesök. Jag är lite nervös över vad läkaren kommer att säga. Dock är jag beredd på de jag behöver göra dör att jag ska må bättre. Jag vill kunna gå upp på morgonen som en vanlig människa. Jag är ingen ovanlig människa men jag brottas med mig själv varje dag att komma upp ur sängen. Jag vill leva utan ett ständigt tryck över bröstet. Jag vill kunna koncentrera mig på vad jag gör och inte vara tankspridd och okoncentrerad. Jag behöver känna känslor igen. Jag har smärtor i min kropp som förflyttar sig. Ibland ligger smärtan i ryggen, ibland nacken och ibland mina armar. Min mage har blivit kaos med. Jag brukar beskriva mig själv som flera personer. Vi agerar olika beroende på vilket sammanhang vi är i. På jobb är jag en Jessica, jag är en person som mamma, en med mina vänner och sen är jag en när jag bara är jag. Nu känner jag att flera av mina jag inte är balans. Vad kan jag då lära mig av den Jessica som är i balans? Att vara i nuet. Att njuta sv stunden. Att känna glädje. Att hjälpa andra och även själv be om hjälp när jag behöver de . 

Samtidigt som Jag behöver vara sjukskriven så jag kan må bra så är de sjukt svårt för mig. Jag vill jobba. Men mitt jobb och jag måste hitta en balans. Mitt jobb tar mycket energi och på något sätt måste jag hitta sätt där så jag inte bränner ut mig där. 

Kärlek till er som finns för mig
Puss


Kommentera

Publiceras ej