Har ej varit så aktiv på de senaste dagarna. Dagarna har gått så fort och jag har avklarat första veckan på jobb efter semestern. 
Efter jobb i fredags åkte jag hem och vilade mig och sen träffade jag en tjejkompis i Malmö. Jag köpte med mig en bag in box. De jag vill komma till med detta inlägget är att när jag dricker alkohol så dämpar jag både min ångest för stunden och man mår toppen. Dock dagen efter så mår man ännu sämre. De är precis som man får mer ångest än vad man hade innan och dessutom blir man bakis. 

Igår mådde jag så fruktansvärt dåligt och när jag vaknade så snurrade forfarande hela rummet. De tog mig hela dagen i sängen och ett antal alvedon för att jag skulle må bättre. Ja jag är superärlig för detta har verkligen fått mig att tänka på alkoholens baksidor. Hur jag mår efter och hur svårt de är att komma tillbaka den glada mig igen. 

Idag är det söndag och bakis känslan har försvunnit men jag har grym ångest. Jag vill inte gå upp ut min säng och bara ligger här och orkar albsolut inte. Jag tänker på hur jag vill leva mitt liv. Jag har kämpat så hårt med mig själv och nu har lite alkohol tagit mig fler steg bakåt. Så varför dricker jag då alkohol? Vi har så roligt och de blir lätt att man dricker för mycket. När man går genom livet och dess fasor man är i är de lätt att ta mer än vad man klarar av. Du döljer kvällen med skratt och roliga minnen istället för att bearbeta det som man behöver. De är lättare att dränka sina sorger än att ta tag i det som verkligen behövs ta tag i 

För ett tag sen fick jag tipset att hitta en hemlig plats där jag ska ha med mig papper, vatten och penna. Där ska jag fokusera på mig själv så detta hade jag tänkt att jag skulle göra i dag. För det är något jag behöver göra idag. (null)


Puss o kram på er

Kommentera

Publiceras ej