Jag är en människa som älskar att ha rutiner och allting välorganiserat. Jag vill se hur jag kan få struktur på vardagen och är väldigt duktig på att planera in allt. Jag har gjort detta förr och nu ska jag hålla mig med till de som jag har planerat in med träning och kost. Jag ser ett behov hos både mig och barnen att vi får bättre struktur och rutiner på deras läxor och andra vardagliga saker. Så detta ska jag nu med göra ett schema på. Dels så att de kan varje dag se vad som ska göras och vad som förväntas med att vi gör tillsammans. Innan har vi mer tagit dagen som de kommer men för min ena dotter speciellt tror jag på schema. Visst är de saker som kan komma emellan och störa strukturen och rutinerna men jag ska försöka att de påverkas så lite som möjligt. Detta är för att jag ska med kunna få mer tid till mina barn. 

Få tid till träning, ge barnen den tid de behöver, läxor och vardagssysslor. Ja de är inte lätt att vara ensam och jobba dessutom heltid. Därför tror jag på strukturen och rutinerna. Detta tror jag kommer göra att jag kommer bli tryggare i mig själv. Släppa stressmomenten med att inte hinna med allt. 

De är så skönt att äntligen känna att jag börjar komma tillbaka till mitt liv. Ja jag är medveten om att jag skriver de i många av mina inlägg. Men jag har kommit så långt och juh mer man påminner sig själv hur långt man har kommit desstu mer nöjd kan jag bli med vad jag har åstadkommit. Detta är viktigt för mig då jag alltid har lidit av att hela tiden prestera i allt. Detta kommer ni kunna läsa mer av i kommande inlägg. Ett exempel är hur jag alltid ska vara bättre när jag tränar? Jag tränar absolut för mig själv och se är jag som är min största kritiker. Så jag tar med mig idag är att ja jag tjatar hur långt jag har kommit men de är jag värd.  (null)

(null)

Jag är fortfarande i Göteborg hos min mamma och imorgon blir de Liseberg innan de är hemgång på fredag kväll. Borta bra men ingenting slår att hemma är bäst. Tillbaka till att skapa strukturen och rutinerna i mitt liv. Men de avslutar jag detta inlägg. 
Fortsatt trevlig kväll
Puss o kram

Kommentera

Publiceras ej