Tror ni på ödet? Tror ni på att vissa saker händer av en anledning? Om ni tror på ödet tror ni då att ni kan ändra det? 

Jag tror att vissa saker händer av en anledning och jag tror att vi till viss del kan styra vårt öde. Jag tror att mitt öde är att skydda och vara stark för mina barn. Vilket kanske känns som en självklarhet för alla mammor. 

Detta året har varit en känslomässig berg och balbana. Jag lämnade barnens pappa i början av förra sommaren och jag har nu arbetat på att.hitta tillbaka till mig. De har varit grunden för att klättra upp och vara den kvinnan. De har varit tufft för vem är jag? Jag kände mig som ett tomt skal som har kämpat med att stå ut med en massa skit. Så på de senaste året har jag träffat fantastika människor. En del nya. Erfarenheterna och prövningarna vi gör genom livet gör att vi blir starkare. 

Själv tror en viss del av mig på ödet men tror även de är något som vi kan styra själv. Ibland händer de slumpmässiga saker i våra som förändrar våra liv. 

Gjorde ett test på Facebook som verkligen jag kan relatera till och som stämmer. Jag behöver inte skriva så mycket om de mer än att jag kunde inte sagt de bättre själv. 

Nu är de dags att ta tag i stöd och tvätt och packning. 
Puss o kram
(null)

1 kommentarer

Sofie

04 Aug 2018 16:25

Jag tror att allt som sker har en mening. Även om man inte kan se det just när det sker kan man längre fram se tillbaka och få svaret.

Jag har själv haft ett fruktansvärt tungt år sista året. Nu i efterhand är jag glad över att det skett då det utvecklat mig som person, men när jag var mitt i det var det hemskt.

/Sofie

Svar: Jag förstår precis vad du menar Sofie.
Jessica Sjöberg

Kommentera

Publiceras ej